Gençlerimizin Gözünden Kampımız « Genel Haberler

02 Şubat 2020
847

Gençlerimizin Gözünden Bolu Aladağ Kampımız

23 Ocak  yapılması gereken çok işim vardı. Bavulumu hazırlayıp bir an önce kahvaltı etmeliydim. Sonuçta dört gözle beklediğim Bolu - Aladağ kampı için otobüs öğlen namazına müteakiben kalkacaktı. Kahvaltı işini hızlıca aradan çıkardıktan sonra buluşma yeri olan İKRA Esenler Temsilciliği'ne gittim. Toplanma noktasında önceden tanıdıklarımın yanında ilk defa gördüğüm genç kardeşler de vardı. Hazırlıklar tamamlanıp bizim için tahsis edilmiş otobüs vasıtasıyla yolculuk boyunca namaz vakitlerinde molalar vererek nihayetinde Aladağ'da konaklayacağımız tesise varmış olduk.Dağın eteklerini örten beyaz gelinlik misali ayak basılmamış kar örtüsü kalp atışlarımın hızlanmasına yetti. Bu manzara daha ilk günden yapılacak aktivitelerin kalitesinin yüksekliğini gösteriyordu. Bu seyri o anlık yarıda bırakarak yanımızda getirdiğimiz erzaklar ile süratle yemek hazırladık. Büyüğü - küçüğü herkes bir işin ucundan tutarak hazırlıklar tamamlandı.Yemeklerimizi yedikten sonra bulunduğumuz tesisin bekçisi olan yaşlı ama delikanlı olan Mustafa amcanın da olduğu Peygamberimizin (sav) sünneti olan tanışma ve kaynaşma faslına geçtik. Herkes birbirlerinin isimlerini duyduktan sonra büyüklerimizin hayat tecrübelerini çay ve meyve eşliğinde keyifle dinledik. Aynı odada kalacak olanlar grup liderleri tarafından belirlenmesinin ardından ilk gün sona erdi.Sabah namazı vakti ile uyanan kamp ekibi ilk günün yorgunluğunu sıcak yer yataklarında attıktan sonra zengin bir kahvaltı ile enerjisinin doruğuna ulaştı. Kamp liderleri tarafından dağıtılan kitapları gruplar halinde okuduk. Hep beraber görgü ve nezaket konulu kitabımızda önemli gördüğümüz kısımları mütaala ettik ve hayatımızdaki yapmamız gereken eksiklikleri fark ettik. Bundan sonrası için detaylı olarak yazarsam sayfalarca zaman gerekeceğinden özet geçeceğim. Kitap okumayı takiben akşam soba üstünde kestane yanında çay servisi ile film seyrini ve gecenin ilerleyen saatlerinde bir kısmının oyunun içerisinde olduğu diğer kısmının ise gülerek izlediği eğlenceli oyunları takip ettik. Diğer günlerde keşif yürüyüşleri, kar yüzeyinde lokomotif yaparak kayma, yakınımızdaki tepenin  zirvesine yürüme, kar üstünde savaş ve dahası... Bu etkinliklerin ardından yorulan bizler çay ve çekirdek ile koyu bir muhabbetin kapısını araladık. Enerjisi tekrar yerine gelen gençlerin güreş karşılaşmalarını dikkatle izlemenin beraberinde yaşça küçük gençler ile şakalaşmalar ve bizden büyük abiler ile de saygı çerçevinde muhabbetler kurduk. Birlikte dualarla ve salavatlarla hazırlanan yemeklerin ardından herkesin el birliği ile sofrayı toplaması bizleri birbirimize daha çok kaynaştırdı. Nöbetçi arkadaşlara yardım edildi. Böylelikle bizler ile titizlikle ilgilenen annelerimizin Kadrini daha iyi anlamış olduk. Cemaat halinde küçüklü büyüklü  omuz omuza kılınan namazlar, hoş bir seda olarak söylenen ilahiler ve gazeller ruhumuza eşsiz bir rahatlık kazandırdı. Hep beraber kamp ateşin başında toplanarak gecemize ve yaşantımıza unutamayacağımız izler bırakmış olduk. Her şeyden önemlisi nüfus olarak kalabalıklaştığımız ama bir o kadar da yalnızlaştığımız bu dönemde beraber, takım, ekip ve cemaat olmanın tadını yaşadık.